Irodai szoftverek

A táblázat részei

Táblázat: Cellákból álló háló, amelybe az adatokat és a számításokat írjuk.

Sor és oszlop: A táblázat sorokból és oszlopokból áll. A sorokat sorszámuk azonosítja. az oszlopazonosításra az angol ábécé nagybetűit használjuk.

Cella: A sor és az oszlop metszéspontjában található a cella. Azonosítása az oszlop betűjele és a sor sorszáma alapján. tartalma a beírt adat vagy képlet. Értéke a beírt adat vagy a képlet kiértékelésével kapott eredmény.
Aktív cella amelybe éppen adatot vihetünk be. Egyszerre mindig csak egyetlen cella lehet aktív.

Excel - aktív

Tartomány: A cellák összefüggő csoportja a tartomány minden esetben téglalap alakú, így egyértelműen megadható két átellenes csúcsával. A táblázatkezelőkben mindig a bal felső és a jobb alsó cellákkal adhatjuk meg a kívánt tartományt, elválasztóként a kettőspontot használjuk.
Több tartomány kijelölésekor az utolsó tartomány bal felső cellája lesz az aktív cella.

Excel - tartomány

Munkafüzet: Magát az állományt (fájlt) jelöli. Egy vagy több munkalapot tartalmazhat.

Munkalap: A munkafüzet egy táblázata vagy diagram lapja, melyek közül mindig egy lehet aktív.

Adatbevitel

A program elindítása után az A1 cella az aktív. A billentyűzeten begépelt karakterek ebbe a cellába kerülnek. A beírt adatot az Enterrel vagy a nyílbillentyűkkel véglegesíthetjük. A cella tartalmát módosíthatjuk az F2 funkcióbillentyűvel, vagy dupla kattintással az adott cellán.

Több különálló cellát vagy cellatartományt a CTRL billentyűt lenyomva tartva kell kijelölni.

Egy oszlop vagy sor minden celláját kijelölhetjük az oszlop-, illetve a sorazonosítóra kattintva.

A munkalap bal felső sarkában lévő üres téglalapra kattintva a munkalap minden cellája kijelölődik.